søndag den 1. april 2012

Cancun - Mexico!

D. 23. marts ankom vi (efter en smule problemer med aendret flyafgang) til Cancun, Mexico.

Efter en times koersel fra lufthavnen (chauffoeren kunne ikke finde det) ankom vi til vores hostel inde i byen, som var drevet af 2 meget soede amerikanere. Lettede over adgangen til traadloest internet, efter at have tilbragt 2 uger nede i et sort hul, kastede vi os over computeren og fik opdateret facebook, mail og 5 afsnit i vores blog! Vi gik ogsaa ned til den lokale park, hvor en hel masse madboder var stillet op, og fik vores foerste burrito - det er virkelig noget de kan her nede!!

Den foerste hele dag vi havde i Cancun brugte vi paa, at gaa en tur inde i byen. I Cancun er der ikke noget hyggeligt hovedplaza, men blot en hel masse butikker, spredt over nogle meget store veje, som proever at saelge alverdens ting. Ikke saerligt charmerende. Til gengaeld er der meget amerikansk i Cancun, hvilket vil sige, at der er kaempe amerikanske malls med gode butikker, kaempe biografer, tonsvis af restauranter og en gigantisk Wallmart butik. For os virkede alt dette som en lettelse - vi var tilbage til civilisationen! Her fik vi shoppet og oset og Katrine fik en manicure.

Vi naaede da ogsaa i biografen 2 gange paa de 3 dage vi tilbragte i Cancun. Vi skulle lige have opfyldt vores film-behov igen :-) Paa vej hen til mall'et saa vi ogsaa Katrines oenskebil - den nye VW Bug! Og saa til den soelle pris af 260.000 pesos, hvilket er noget i naerheden af knap 120.000 kr - vildt billigt!

Den naeste dag, tog vi bussen ud til strandene i Cancun. Strandende skulle efter sigende vaere rigtig gode, men vi var ikke vitterligt imponerede, efter at have set hvad Cuba havde at tilbyde. Strandende var ikke saa brede, og ofte var der mere sten og rev end sand. Desuden har de store hoteller, som ligger ved strandende taget monopol paa langt det meste af kystlinjen... Vi gik en lang tur, tog nogle billeder og dyppede foedderne, inden vi gik paa restaurant og spiste frokost. Om aftenen gik vi i bio og saa film nr. 2.

Vores sidste dag i Cancun fik vi os et godt morgenmaaltid inden vi skulle med bussen videre sydpaa til strandbyen Playa del Carmen.